TukTuk

Stichting Durf Te Vragen is in het bezit van een TukTuk om stad en land af te reizen voor verschillende evenementen rondom de stichting. De TukTuk is geheel in stijl van de stichting bestickerd met doodles en teksten die aansluiten bij het onderwerp mentale gezondheid, waar de stichting zich hard voor maakt.

Taboeiend

Stichting Durf Te Vragen heeft het schoolproject ‘Taboeiend’ ontwikkeld. Taboeiend is een virtuele en interactieve Experience die langs groep 8 en eerste klas van het Voortgezet Onderwijs gaat om jongeren op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met het onderwerp mentale gezondheid. Hiermee wil de stichting het taboe dat heerst op mentale problemen doorbreken.

NPO3 serie Wacht FF

Als ambassadeurs van Stichting Durf Te Vragen hebben Dylan Haegens en Marit Haegens-Brugman in samenwerking met de KRO-NCRV een serie geproduceerd genaamd ‘Wacht FF’. Met Dylan als regisseur, Marit als scenarioschrijfster en het team van Haegens Media als crew. De serie is een online dramedy met het doel om psychische klachten bespreekbaar te maken.

Superkrachten voor je hoofd

Lezing over anorexia

Marit Haegens-Brugman is ambassadrice van stichting Durf Te Vragen en weet als geen ander hoe het is om een eetprobleem, namelijk anorexia (gehad) te hebben. Om haar eigen ervaring te delen en om het taboe dat heerst op eetproblemen te doorbreken, verzorgt Marit lezingen op middelbare scholen, MBO- en HBO opleidingen. De lezing genaamd ‘Friet in de kliniek’ is geïnspireerd op haar persoonlijke autobiografie.

Mental Health Art tour

De Mental Health Art Tour is een idee en initiatief van Tamara Swart van de netwerkorganisatie Hush Hour. De tentoonstelling vertelt aan de hand van 10 portretten het verhaal van 10 bekende personen die geworsteld hebben met hun mentale gezondheid. Dylan Haegens en Marit Haegens-Brugman, de ambassadeurs van Stichting Durf Te Vragen, hebben zelf ook ervaring met mentale problematiek. Beide maken ze een onderdeel uit van de Mental Health Art Tour.