Over ons

Stichting Durf Te Vragen is in 2017 opgericht door Dylan Haegens en Marit Haegens-Brugman. Zij hebben een voltallig bestuur en team van vrijwilligers bereid gevonden om zich in te zetten voor het belangrijkste doel van de stichting: het taboe rondom psychische problemen onder jongeren te doorbreken. Ieder bestuurslid heeft zijn of haar eigen beweegreden om zich in te zetten voor onze organisatie.

Toen ik midden in mijn angststoornis periode zat, had ik het gevoel dat het nooit goed zou komen. Op het moment dat ik mijn probleem erkende en er eerlijk over durfde te praten, ging het beter en beter. Dat gun ik alle jongeren die we hopelijk zoveel mogelijk met onze stichting bereiken.

Het was een droom om zelf een stichting op te richten rondom mentale gezondheid. Met het uitkomen hiervan hoop ik dat we het taboe rondom mentale gezondheid kunnen doorbreken zodat jongeren gemakkelijker over hun gevoelens en emoties durven te spreken. Iets dat mij heeft geholpen om van mijn anorexia af te komen.

Als moeder heb ik ervaren hoe belangrijk het is om te praten over je gevoelens en gedachten. Een voor jongeren toegankelijke stichting als deze is daarom, zeker in deze tijd, van onschatbare waarde. Daar draag ik als voorzitter graag mijn steentje aan bij.

Vanuit mijn eigen ervaring als moeder heb ik gezien dat mentale gezondheid van jongeren onze aandacht verdient. Mijn inspiratie haal ik uit het resultaat en de woorden ‘denken, voelen, doen en acceptatie’. Ieder in z’n eigen vakgebied vormen we een sterk gemotiveerd team om jongeren te mogen helpen!

Dagelijks zie ik in het onderwijs dat jongeren met andere struggles te maken hebben en soms wat meer nodig hebben om hiermee aan de slag te gaan. Met DTV kunnen we het die kids hopelijk iets laagdrempeliger maken om een eerste stap te zetten. Mijn bijdrage is om hier op een creatieve en inspirerende manier gehoor aan te geven.

Ik ben een manusje van alles bij de stichting en vind het goed en belangrijk om op deze manier maatschappelijk betrokken te zijn. En dat we een fantastische bijdrage mogen leveren bij de leukste mensen op aarde, pubers, is geweldig! Jongeren bereiken en ze inzicht geven: daar doe ik het voor, daar doen we het samen voor.

Jongeren, met en zonder mentale problemen, hebben ons zoveel te leren. Daarom ben ik blij dat ik door het werk voor de stichting iets terug kan doen en kan helpen jongeren een stem te geven.

Samen voor een mentaal gezonde generatie! Dat is de reden waarom ik me bij Stichting Durf Te Vragen heb aangesloten. Het taboe op problemen in de mentale gezondheid doorbreken en veerkracht van jongeren te verhogen behoort ook tot mijn missie in life 🙂 Super om met deze club mensen het verschil te maken voor jongeren!