Mooie cheque van wandelevenement

2 oktober 2023

Stichting Durf Te Vragen heeft zaterdag 30 september een prachtige cheque van 1000 euro in ontvangst mogen nemen van het Meerdaags Wandelevenement Venray. Dit jaar is onze stichting gekozen als nieuwe goede doel van het evenement. En na een succesvolle editie in juni, mochten wij nu een mooi geldbedrag ontvangen.

‘We zijn onder de indruk van de vrijwilligers, het enthousiasme van het bestuur en de organisatie. En willen alle wandelaars die meeliepen en hun steentje hebben bijgedragen enorm bedanken’, vertelde voorzitter van de stichting Carla Brugman tijdens de uitreiking in Hotel Asteria. Naast het bedrag van 1000 euro ontving de stichting van de hoofdsponsor Van de Mortel & NH1816 een mooie cheque van 2000 euro.

We zijn trots dat wij als Stichting Durf Te Vragen het nieuwe goede doel zijn. Het Meerdaags Wandelevenement sluit perfect aan bij onze doelstelling. Onderzoek heeft uitgewezen dat dagelijks een halfuurtje wandelen het mentale welzijn en het risico op een depressie vermindert. Lopen heeft een positief effect op je creativiteit.

Door middel van een campagne heeft een groep leerlingen van Agora op Raayland andere jongeren geënthousiasmeerd om in juni mee te lopen met het event, samen met onze stichting. Meerdere Venrayse bedrijven droegen het evenement een warm hart toe en hielpen mee: Plus Venray, IJssalon de Verleiding en Jamin Venray.

Het totaalbedrag van 3000 euro dat we hebben ontvangen zal de stichting inzetten om met ons schoolproject Taboeiend nog meer scholen te bezoeken. Volgend jaar vindt het Meerdaags Wandelevenement plaats op 31 mei, 1 juni en 2 juni 2024. ‘Wij verheugen ons er alweer op!’, aldus Carla.