Mentale gezondheid in een eindmusical

1 december 2023

Bijzonder nieuws: in de nieuwe eindmusical van musical ontwikkelaar Benny Vreden is aandacht voor mentale gezondheid. Een van de karakters sluit perfect aan bij waar wij als stichting voor staan.

Een tijdje geleden zaten we als stichting bij elkaar met de vraag: hoe kunnen wij kinderen in de leeftijd van 10 – 12 jaar nog beter bereiken met de boodschap dat je jouw gevoelens mag uiten? Het idee ontstond om iets rondom een eindmusical te doen.

We raakten in gesprek met de organisatie Benny Vreden, de bekendste musical ontwikkelaar van Nederland. Zij waren op dat moment al bezig met een nieuwe prachtige musical, met daarin een karakter dat perfect aansloot bij dit thema. Het personage Hero heeft een mooie karakterontwikkeling en een aangrijpend lied waarin eerlijke emoties worden bezongen.

In het lespakket dat bij de musical hoort, is aandacht voor onze stichting. Deze eindmusical zal worden opgevoerd aan het eind van het schooljaar 2024. De musical kan op dit moment besteld worden via www.bennyvreden.nl/musicals/vlam-in-de-pan. Wij kijken enorm uit naar hoe leerlingen de musical opvoeren en hoe leerlingen in Nederland het personage Hero zal vertolken.