Meerdaags wandelevenement Venray groot succes

6 juni 2023

De vierde editie van het Meerdaagse Wandelevenement Venray vond afgelopen weekend plaats, van vrijdag 2 tot en met zondag 4 juni. Ruim tweeduizend wandelaars trokken hun wandelschoenen aan om verschillende kilometers af te leggen in de uitgestrekte omgeving van Venray. Een deel van het inschrijfgeld wordt gedoneerd aan Stichting Durf Te Vragen en Stichting ALS Nederland.

Recordaantal

De wandelaars hadden dit jaar de keuze uit de afstanden van 10, 15, 20, 30, 40 en 50 kilometer en op zondag was er ook de mogelijkheid om deel te nemen aan de gezinswandeltocht van 5 kilometer. Het wandelevenement bleek populair onder de wandelaars, aangezien 2.227 mensen gebruik hebben gemaakt van de voorinschrijvingen. Tijdens het Venrayse evenement kwamen hier nog 434 dag inschrijvingen bij. Dat betekent dat er 800 aanmeldingen meer waren dan vorig jaar. In totaal heeft een recordaantal van 2.661 mensen deelgenomen aan het wandelevenement, en wij als stichting zijn ontzettend trots dat wij in dit recordjaar als goed doel fungeren.

Durf Te Wandelen

Stichting Durf Te Vragen heeft zich als goed doel zichtbaar gemaakt tijdens het evenement, om de wandelaars aan te moedigen en meer inzicht te geven in het goede doel waarvoor zij deels hebben gewandeld. Wandelaars konden een kijkje nemen bij de TukTuk van de stichting, die in het weekend bij de finish heeft gestaan. Daar werden ansichtkaarten uitgedeeld, die wandelaars zelf naar naasten konden sturen om te laten weten dat hij of zij aan de ander dacht. Ook heeft de TukTuk in het gezelschap van een groep scholieren van het Raayland College de gezinswandeltocht van 5 kilometer afgelegd. Door de grote opkomst kan een mooi bedrag worden geschonken aan Stichting Durf Te Vragen en Stichting ALS Nederland. De bekendmaking van het bedrag wordt eind september bekend gemaakt tijdens de uitreiking van de cheque op de vrijwilligersbijeenkomst. Stichting Durf Te Vragen voelt zich op voorhand bevoorrecht om met de donatie bij te dragen aan het doorbreken van het taboe dat heerst op mentale problematiek bij jongeren.