Ik voel, ik voel, wat jij niet ziet.

24 april 2023

Met gepaste trots presenteren we jullie de nieuwe podcast ‘Ik voel, ik voel, wat jij niet ziet’ van maker Dorus van Mosselveld. In de afgelopen periode maakte Dorus een prachtige podcast-reeks over de verschillende fases die voorbijkomen wanneer je te kampen hebt met mentale klachten. Dorus is voormalig radio DJ bij radio 538 en verzorgde daar twee jaar lang het voorprogramma van de Edwin Evers-ochtendshow. Tegenwoordig maakt hij podcasts voor zijn eigen bedrijf Tussen je oren. Hij werd 10 jaar geleden zelf ook overvallen door angsten en wist niet wat hij ermee moest doen of hoe hij ermee kon omgaan. Hij had zelf toen graag meer informatie gewild over wat hem stond te wachten en handvaten gehad om hier goed mee om te gaan, maar die waren niet of nauwelijks te vinden.

Om die reden heeft Dorus, in samenwerking met Stichting Durf Te Vragen, deze podcastserie van vijf afleveringen gemaakt. In de hoop dat iedereen die nu te kampen heeft met mentale klachten of in de nabije omgeving bekenden heeft die hiermee te maken hebben, wél toegang heeft tot belangrijke informatie. In iedere aflevering gaat Dorus uitgebreid het gesprek aan met een bekende gast en een expert. Via de overkoepelende thema’s voelen in aflevering 1, (zelf)vertrouwen in aflevering 2, vermijden in aflevering 3, je bezoek aan de huisarts in aflevering 4 en je intakegesprek bij een expert in aflevering 5 doorloopt Dorus met zijn gasten verschillende fases die van belang kunnen zijn. Aan het einde van deze 5 afleveringen hopen we je net wat meer informatie, inzichten en hoop te geven zodat de klachten dragelijker worden en jij weet wat je kan doen om ermee aan de slag te gaan of bekenden beter bij te kunnen staan.

Ook onze ambassadeurs schuiven bij Dorus aan, zo voelt Marit met hem mee in aflevering 1 en spreekt Dylan openhartig met en over zijn huisarts in aflevering 4. Kamp je zelf met mentale klachten, of heb je iemand in je omgeving die hier mee te maken heeft? Dan maken deze vijf gesprekken van Dorus met zijn gasten wellicht net het verschil waar je naar op zoek bent.

Beluister en bekijk de podcastserie: