Deelnemers Troy challenge op bezoek

19 april 2023

De 12 deelnemers van de Troy Challenge kwamen woensdagavond op bezoek bij Stichting Durf Te Vragen.
De daredevils durfden het aan om op 2 en 3 juli 2022 voor 24 uur lang in de snelste, langste en hoogste achtbaan van de Benelux te zitten voor het goede doel, Stichting Durf Te Vragen. Om die reden werden de deelnemers uitgenodigd bij de Stichting om ze te bedanken voor hun moed en inzet.
Gedurende de bijeenkomst deelde de kandidaten hun motivatie om mee te doen en deelde ze hun ervaringen naar aanleiding van de Troy Challenge. Judith Tonnaer, projectleider van Taboeiend, noemt het een indrukwekkende avond waarbij er persoonlijke verhalen werden gedeeld. “Verschillende deelnemers hebben zelf te maken gehad of kampen nog steeds met mentale problemen. Dat geldt ook voor familieleden van verschillende deelnemers. Dat is een van de redenen om mee te doen met de Troy Challenge en zich daarmee hard te maken voor Stichting Durf Te Vragen, die zich actief inzet om mentale problematiek bespreekbaar te maken,  als goede doel van de Troy Challenge. “, zegt Judith.
Tijdens de bijeenkomst konden de Troy Challengers óók kennis maken met een groot onderdeel van Stichting Durf Te Vragen: project Taboeiend. Dat is een interactieve ervaring die langs klassen gaat op de middelbareschool om het onderwerp mentale gezondheid bespreekbaar te maken bij de jongerendoelgroep. Deze avond stond Taboeiend en de RobotFoob klaar voor de neus van de deelnemers om hen meer te leren over het onderwerp mentale gezondheid. “De reacties van de kandidaten waren dat ze het super vinden dat er met Taboeiend over mentale problematiek gesproken wordt, dat het taboe doorbrekend is en dat het aansluit bij de belevingswereld van jongeren”, zegt Judith.